Monday, May 16, 2011

Perpisahan Adalah Pasti Bagi Setiap Pertemuan

Assalamualaikum.hai,tangan saya memang gatal nak update blog sekarang ini.maklum la baru baru lagi kan.nanti dah lama lama maybe blog ni akan terbiar, dipenuhi sarang labah-labah dan siap ada bunyi cengkerik lagi.harap harap dijauhkan.Amin


Haish, bercakap soal perpisahan adalah benda yang paling menyampah untuk dilakukan.Tidak kisahla perpisahan yg macam mana.asalkan berpisah je memang menyampah la jadinya.First perpisahan yang terjadi dalam hidup saya adalah apabila atuk saya meninggalkan dunia ini.Arghh ianya amat sukar untuk diucapkan dengan kata-kata kerana sememangnya saya menetap dengan atuk saya dari kecik.first time rasa betapa peritnya perpisahan itu.


Kawan kawan amat penting.oleh itu adalah wajar untuk anda menghargai kawan kawan anda(perlu ke ayat skema macam ni?) Okay la,bercakap pasal perpisahan di kalangan kawan kawan pulak, ianya amat perit bagi mereka yang menghargai kawan kawan.kalau yg tak menghargai tu korang dah boleh pergi melingkup. Saya telah dididik berpisah dan hidup berjauhan dengan keluarga semenjak berusia 13 tahun lagi ketika menetap di Sekolah Menengah Kebangsaan Segambut Jaya atau lebih dikenali dgn sekolah agama(ramai yg gelak bila saya cakap dulu saya budak sekolah agama -.-') Dekat sini saya telah belajar maksud apa itu erti dan nilai persahabatan.yela mana taknya, makan, tidur, mandi, pergi sekolah, lepak semua sama sama.so nilai persahabatan tu dah diterap dalam jiwa sejak dari kecil

Masa memang pencemburu yang hebat,pejam celik pejam celik saya menamatkan zaman persekolahan.masa ni adalah masa yang paling kritikal kerana kawan yg bersama selama 5 tahun akan ditinggalkan dan membuat hal masing masing.masa ni saya tak boleh dengar lagu ni.mesti menangis punya ;)



Haha.orang cakap air mata lelaki adalah yang termahal di dunia ini.so bila lelaki menangis, ianya adalah air mata yang betol betol ikhlas.  Perasaan yang betol betol datang dari lubuk hati (ceihh saing2 macam penulis novel pulak dah haa)

Setelah tamat persekolahan, saya diterima masuk ke Uitm Melaka.wahh berdebar jugak lah masa first time nak masuk.tapi sekarang bukan nak cerita pasal uitm.nak cerita pasal kawan kawan the great sepanjang 3 tahun saya di sana.sebelum masuk uitm telinga saya dah bernanah dengar perkataan ini "DEKAT UITM KITA SENANG DAPAT KAWAN DAN SENANG HILANG KAWAN,SO PANDAI PANDAI LAH' mula mula memang la susah nak percaya, tapi lama kelamaan perkataan itu makin kuat bermain dalam fikiran saya.lagi lagi bila dah masuk part 4 dan part 5.hanya benda ini saja yg ligat bermain di fikiran saya. Susah senang selama 3 tahun ni sumpah saya takkan lupa.banyak kenangan yang lahir.buat event, pergi kelas ponteng kelas, makan makan,minum minum berak berak semua bersama.thanx bro!
Kalau anda nak tau,inilah antara kawan baik saya di Uitm Melaka,biarlah orang ckp saya mcm gay ke apa,merekalah yang mewarnai hidup saya di sana:

Paan

Budak ini bernama Farhan Bin Mustafa.walaupon dia suka bajet hensem,dia adalah kawan yang paling lama bersama denga saya sejak dari part 1 sampai la sekarang.dia adalah kawan yang paling banyak tolong saya.tolong hantarkan pergi hospital,tolong saya buat assignment, n macam2 lah.thanx bro.sumpah aku takkan lupa kan jasa kau.bergaduh sikit2 tu biasa la,nama pon kawan ;)


Izz Bebal

kawan yang paling bebal pernah saya ada.haha.sorry bro.bergurau..kawan yang menghiburkan aku.tapi ratio antara menghiburkan dan annoying, annoying lagi lebih.hahaha.kawan susah dan senang, even kita kenal lambat tapi aku amat hargai kau.bila dah xde tu memang terasa la kan.kalau xde kau aku, paan, zin, dan chengah memang boring la (takde orang kitorang nak bahan.haha)


Zinun Al Rakit

Haha.inilah si pendek.zinun al rakit,kawan kepada mael popok.haha.muka kau aku rasa nak lempang bro. tapi thanx la sebab mengajar aku erti kawan yg sebenar.thanx bro even kita rapat lambat ;)

Chengah

Kawan saya yg paling hyper.penat nak jaga.nasib baik sama class jek.kalau sama rumah boleh gila aku nak tgk izz n chengah.haha.bergurau eh..kawan yg ada semasa susah senang.thanx bro ;)

Okay ini lah diantara kawan yg rapat dengan saya,sebenarnya ramai lagi.tapi tunggu di update yg akan datang okay.thanx kawan kawan.selamat membuat hal masing masing lepas ni!

3 comments: