Tuesday, May 17, 2011

Guru Terbaik Sepanjang Zaman Adalah Pengalaman Lalu

Assalamualaikum, hai, hmmm semalam kali pertama saya bermain futsal dalam tempoh 4 bulan  sebelum ini selepas ditimpa kemalangan kecil. Penat jugak bila lama x main ni, rasa macam real2 injured macam player BPL pulak kan, bila org ajak "aly! futsal jom malam ni" dan saya menjawab, "xleyh do! aku injured!" pehh real2 bai injured masa tu.haha dan padah bermain futsal selepas 4 bulan xmain saya telah bangun pukul 3.30 petang.x pernah dibuat orang kecuali orang yg xde life la.hahaha


Sekarang musim cuti, so berduyun duyun filem masuk panggung.  masing masing nak release filem masing masing yg diletak harapan tinggi untuk mengaut keuntungan, thriller dan poster semua tanak kalah last last cerita macam taik. adalah satu dua filem yg okay. dan statement paling saya menyampah ialah "haa tu lah tengok cerita melayu lagi" weh come on la kau tu orang ape do! even kau nak tunjuk sgt kau tu x tengok filem melayu and tengok cerita hollywood all the time pon jangan la keluar kan statement yg orang nampak kau macam loser gila babi!


Guru Terbaik Sepanjang Zaman Adalah Pengalaman Lalu, perghh ayat ni sumpah motivate! aku terbaca kat 1 komik ( xsangka la komik pon boleh bagi ayat yg macam ni power kan) dan lepas tu ayat ni jek yg bermain main di dalam kepala yg hebat ini sampai la aku tertidur dan bangun pukul 3.30 petang.hahaha Bercakap pasal ayat ini,kenapa aku cakap ianya sangat motivate ialah sebab baru menginjak usia 21 tahun, boleh dikatakana aku telah mengutip seberapa banyak pengalaman untuk dijadikan panduan untuk menjalani hidup ini, xkisahla pengalaman yg baik atau buruk, kalau dah dinamakan pengalaman ianya akan memberi impak dalam hidup korang atau diorang. Pengalam ini jugak mengajar kita untuk macam mana nak survive hidup kat muka bumi ni,mengajar macam mana kita nak bergaul dengan orang dan sebagainya. bukan main terjah jek! itu akan menunjukkan anda seorang yg LOSER!


Bila bercakap pasal pengalaman ni, teringat masa subjek public speaking dulu, sorang classmate aku telah membuat tajuk "Pengalaman vs Knowledge" wahh tajuk yg baik jugak untuk bergaduh tu. Of course dia memilih knowledge sebab dia jenis budak study dan budak pandai punya orang.haha. So bagi jenis orang yg x boleh tumpu nak study jek dan terbuka kepada masyarakat luar (bukan bermakna diorang x belajar okay), diorang akan lebih suka menggunakan pengalaman hidup mereka sendiri untuk mematangkan dan memotivasi kan diri mereka sendiri. haha yes aku menang! kalau debate kat kelas confirm2 aku kalah sbb ramai pilih knowledge.berapa kerat jek yg pilih pengalaman.haha.so korang pon dah boleh bayang kan macam mana situasi budak kelas aku.haha


Okay sampai sini je post untuk hari ni, nanti post lagi ye ;) tangan tgh sedap nak menaip ni.haha.bak kata kawan saya Muhd Azdn,mggu first jek semangat update bagai,nanti lama lama slow la.haha kepada Wan Nabeeli merangkap kawan blogger saya, saya ucapkan ribuan terima kasih kerana menggalakkan saya menulis blog. haktuihh!!

12 comments:

  1. hahaha. syg kau. haktuih !

    ReplyDelete
  2. best li... x sangka gak ko bleh tulis byk2 nie... hahaha.... mantap la!! keep it up...

    ReplyDelete
  3. ali,aku harap kau bersedia dgn kemunculan blog aku pulak ok. zzz

    ReplyDelete
  4. haha.baek kam.bak dtg la blog kau

    ReplyDelete
  5. terbaek lie.. tapi part tajuk tu len kali lagi bagus wat tergantung sket.. kasi orang rase nk tekan.. kalo untuk post ni patutnye org nk teka sape cikgu tu..
    keep it up lie.. tuiih..!!

    ReplyDelete
  6. ohh yeke.aku x paham la.tergantung cane cang?tuihh!

    ReplyDelete
  7. inilah ali yg aku kenal..gempak gak..tambah turbo kasi gempak lagi li pasni..hakhakhakk..

    ReplyDelete